האם ההליכה לכותל המערבי בשבת גורמת לחילולי שבת?

על מנת לחזק את תוקפו של 'המשגיח' שתפקידו לוודא את העברת התכנה למצב שבת - הנפיקה המשטרה אישור מיוחד, המאפשר למשגיח להכנס בכל רגע נתון בשבתות ובמועדי ישראל למוקד 'מבט 2000'
בנצי לייזרוביץ No Comments on האם ההליכה לכותל המערבי בשבת גורמת לחילולי שבת?

בתום 2 עשורים לפעילות מצלמות האבטחה בעיר העתיקה בירושלים, רועננו וחוזקו היום נוהלי הפיקוח על תוכנת 'מצב שבת' • מה תפקידו של 'המשגיח' ומדוע הוא מחזיק באישור כניסה מיוחד למוקד החולש על כל הנעשה בעיר?

על מנת לחזק את תוקפו של 'המשגיח' שתפקידו לוודא את העברת התכנה למצב שבת - הנפיקה המשטרה אישור מיוחד, המאפשר למשגיח להכנס בכל רגע נתון בשבתות ובמועדי ישראל למוקד 'מבט 2000'
21:04
29.04.24
קובי פינקלר No Comments on עידו אביב וקאלקידן מהרי הי"ד נפלו בעזה; "השארת לבבות מרוסקים"

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

מזה כשני עשורים שבעיר העתיקה בירושלים ובדרכים המובילות אל הכותל המערבי מותקנות מצלמות אבטחה הפועלות במסגרת פרויקט 'מבט-2000'. אשר הוכיחו את הצלחתן במניעת פיגועים על ידי פורעים ערבים. ובמקרה של אירוע חריג לעצור את הפורעים. והיום, רועננו וחוזקו נוהלי הפיקוח על תוכנת 'מצב שבת'.

לפני 12 שנה, עם פירסום הוראתו המחמירה של מרן הגרי"ש אלישיב זצ"ל אודות המכשול שמהוות מצלמות המעגל הסגור בשבת, נקראו רב הכותל המערבי הגר"ש רבינוביץ שליט"א ומנכ"ל הקרן למורשת הכותל המערבי מרדכי (סולי) אליאב יחד עם ניצב אריק יקואל אל הגרי"ש אלישיב זצ"ל לשמוע מפיו הוראות ברורות ומפורשות כיצד למצוא פתרון שיאפשר את הפעלת המצלמות ולאפשר במקביל הגעה אל הכותל המערבי ללא חשש של חילול שבת.

מפגישה זו עלה כי עיקר ההוראה היתה; שלא יהא מצב, שתמונת אדם העומד מול מצלמה תופיע על גבי המסך זמן ממושך. בעקבות כך נבנתה תכנה ייחודית שמחליפה מסכים מדי זמן – ובכך מיישמת את הוראות מרן הגרי"ש אלישיב זצוק"ל . ואכן נבנתה התוכנה בהתאם לכך ופועלת ללא כל שינוי עד היום. כאשר בשנים האחרונות מונה משגיח – תושב הרובע היהודי, המפקח על הפעלתה מדי שבת וחג.

יצוין כי לפי דעתם של מרנן הגרש"ז אוירבעך, הגר"ע יוסף, הגר"ש וואזנר זצוק"ל ויבלט"א מרנן הגר"נ קרליץ והגר"א נבנצאל אין אפילו צורך בתוכנה זו.

באחרונה, בכדי לחדד נושא זה התקיימה פגישה שמטרתה לרענן את נוהלי הפיקוח על התכנה ולוודא כי היא מועברת ל'מצב שבת' כדין, ומיושמת בשטח.

בפגישה שבה השתתפו הגאון רבי יוסף אפרתי שליט"א – ראש ביהמ"ד להלכה בהתיישבות, הג"ר שמואל רבינוביץ שליט"א – רב הכותל המערבי והמקומות הקדושים, הג"ר משולם וורמסר שליט"א – מרבני קהילת 'אדרת אליהו' (זילברמן) ברובע היהודי, הג"ר יחיאל זילברמן שליט"א וממ"ר דוד נצ"מ דורון תורג'מן , ועוד מפקדים בכירים, וצוות 'מבט 2000'. ובמהלכה הבהירה המשטרה שמתוקף תפקידה היא רואה חובה לדאוג לאפשרות ההגעה לכותל המערבי לכל גווני הציבור, ומשקיעה מאמצים כדי לאפשר לציבור החרדי להגיע בשבת ללא שום חשש, גם לפי ההוראה המחמירה של מרן הגרי"ש אלישיב זצ"ל.

על מנת לחזק את תוקפו של 'המשגיח' שתפקידו לוודא את העברת התכנה למצב שבת – הנפיקה המשטרה אישור מיוחד, המאפשר למשגיח להכנס בכל רגע נתון בשבתות ובמועדי ישראל למוקד 'מבט 2000' ללא שום הודעה מוקדמת, ובכך לערוך 'ביקורת פתע' על מנת לוודא שאכן מצב השבת מופעל כדין, מכניסת שבת וחג ועד צאת הכוכבים.

במהלך הפגישה הוצג בפני הרבנים דו"ח הסוקר את פעילות התכנה במהלך השנתיים האחרונות, בו מופיע פירוט מדויק מכל ערב שבת וחג, שמציין בידי מי בוצעה הפעלת התוכנה המיוחדת של 'מצב שבת', באיזה שעה, ולמשך כמה זמן הופעל יישום זה. על פי הנתונים נראה כי אכן התכנה הופעלה כדין בכל השבתות ומועדי ישראל.



0 תגובות